جمعه 7 اردیبهشت 1403
spot_img
خانهفرهنگیواقعیت زندگی شهدا با شهادتشان تمام نمی‌شود

واقعیت زندگی شهدا با شهادتشان تمام نمی‌شود

الهه آخرتی گفت: سعی کردم سختی‌های خانواده‌های شهدا را بعد شهادتشان را در کتاب بیاورم زیرا به نظرم واقعیت زندگی شهدا با شهادتشان تمام نمی‌شود و نبود آنها زندگی خانواده‌هایشان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، برنامهٔ گفت‌وگو محور جلد دوم از شبکه کتاب با حضور الهه آخرتی، پژوهشگر و نویسندهٔ کتاب «خواب‌های ناتمام» با اجرای میثم رشیدی مهرآبادی پخش شد.کتاب «خواب‌های ناتمام» روایت داستانی زندگی «اطیاف زبیدی» همسر شهید محمد شیبانی است که راننده ابومهدی المهندس بود و همراه با حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی‌المهندس در فرودگاه بغداد شهید شدند.

واقعیت زندگی شهدا با شهادتشان تمام نمی‌شود

آخرتی در خصوص ایدهٔ نوشتن کتاب خود، بیان کرد: کشور عراق را به دلیل حساسیت‌ها و اهمیت خاصی که داشت جرئت نداشتم به عنوان یکی از سوژه‌های کتاب خود انتخاب کنم و نسبت به آن دست به عصا عمل می‌کردم. من در حال نگارش کتاب شهید طارمی بودم که دختر ابومهدی پیشنهاد داد تا کتابی دربارهٔ شهید محمد شیبانی بنویسم. در بررسی زندگی‌نامهٔ شهید شیبانی متوجه شدم زندگی اطیاف زبیدی، همسر ایشان جذاب‌تر است و با این که بین ما دو کشور فاصله بود، تصمیم گرفتم چه از طریق فضای مجازی و چه از طریق حضور ایشان در ایران مصاحبه‌ها را انجام دهم.

وی ادامه داد: پدر اطیاف زبیدی از شهدای جنگ تحمیلی ایران است و با وجود اینکه عراقی بودند برای ایران می‌جنگیدند و همچنین 27 نفر از بستگان نزدیک ایشان همگی شهید شدند، حتی یکی از زنان این خانواده را با اینکه پسری 40 روزه داشت اعدام کردند و همین پسر در جنگ با داعش فرمانده بود و در 28 سالگی وقتی دو فرزند داشت، شهید شد.

مطالب مرتبط

محبوب ترین ها